Treści cyfrowe - Baw się bezpiecznie!
Uczestnik konkursu i klasa partnerska muszą określić, które aspekty treści cyfrowych będą badane. Wystarczy przesłać lekcję interaktywną, stronę internetową, film lub scenkę, które obejmują klasę partnerską i dotyczą tematu „młodzież korzystająca z treści cyfrowych”. To niepowtarzalna okazja do wykazania się kreatywnością.
Ten projekt sprawi, że wyjdziecie z klasy, gdyż niezbędna będzie współpraca z inną europejską szkołą! Za pomocą narzędzi dostępnych na stronie Consumer Classroom możecie połączyć się ze szkołą partnerską w innym europejskim kraju, aby wspólnie uczyć się i dzielić doświadczeniami międzykulturowymi.
________________________________________
Ćwiczenie składa się z trzech etapów:
1. Dyskusja na temat treści cyfrowych: Obie klasy muszą ustalić definicję treści cyfrowych stosowaną przez uczniów, a także określić, jakie problemy mogą napotykać uczniowie podczas korzystania z różnych rodzajów treści cyfrowych i jakie są rozwiązania tych problemów.
2. Poinformowanie szkoły partnerskiej o opinii klasy: Obie klasy muszą porównać swoje pomysły. Należy ustalić, czy mają podobne doświadczenia i przemyślenia, czy napotykają te same problemy i jakie proponują rozwiązania.
3. Przedstawienie efektów pracy: Należy przygotować interaktywne narzędzie/materiały pomocnicze (lekcję interaktywną, stronę internetową, film, nagranie scenki itp.), aby zaprezentować pomysły i sposoby bezpiecznego korzystania z treści cyfrowych.
Zapraszamy do udziału w konkursie i przedstawienia swoich pomysłów dotyczących treści cyfrowych!
NAGRODY:
• Nagroda za I miejsce: Wycieczka do Brukseli dla zespołu projektowego, ze zwiedzaniem europejskiej stolicy i wizytą w głównych instytucjach Unii Europejskiej. Zwycięski projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Consumer Classroom.
• Wybrane projekty: Do wyboru, element wyposażenia klasy/szkoły.
• Nagrody dla uczestników: Honorowy certyfikat wydany przez Komisję Europejską potwierdzający udział w konkursie.
________________________________________
Jakie są najważniejsze daty związane z konkursem międzyszkolnym?
• rejestracja zespołu projektowego i dostarczenie projektu międzyszkolnego: od 20 lutego do 24 kwietnia 2015
• Wybór propozycji przez radę ekspertów: od 27 kwietnia do 4 maja 2015
• Głosowanie na najlepszy projekt międzyszkolny: od 11 do 22 maja 2015
• ogłoszenie zwycięzcy konkursu i wyników: 29 maja 2015
• Pokaz prezentacji (w formacie programu Visio) nagrodzonego zespołu projektowego na konferencji EU Consumer Summit:1 czerwca 2015
Zacznij już teraz!
Odwiedź stronę consumerclassroom.eu i zgłoś swój udział w konkursie międzyszkolnym!
Źródło: © Unia Europejska, 1995-2015